مدیرکل دفتر امور آسیب های اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: دولت تدبیر و امید برای کنترل گفتمان خشونت در جامعه اهتمام ویژه ای دارد.

سلامت نیوز: مدیرکل دفتر امور آسیب های اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: دولت تدبیر و امید برای کنترل گفتمان خشونت در جامعه اهتمام ویژه ای دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، روزبه کردونی در حاشیه دومین کارگروه فرهنگی اجتماعی استان قم اظهار داشت: اگر می خواهیم، آسیب های اجتماعی را در کشور کنترل کنیم، نمی توانیم گفتمان تحقیر آمیزی با یکدیگر داشته باشیم.وی تصریح کرد: یکی از علل افزایش خشونت در کشور گفتمان و احساس تحقیر موجود در جامعه است، لذا در پیش گرفتن یک نگاه و رویکرد چند بعدی برای کنترل موفقیت آمیز این گفتمان ضروری است.

این مقام وزارت تعاون با بیان اینکه دولت یازدهم به منظور پیشگیری و کنترل آسیب های اجتماعی به عنوان یک اقدام مهم، آن را به یک اولویت سیاستی برای خود تبدیل کرده است، گفت: نه تنها در بین مسوولان ارشد بلکه در بین مسئولان منطقه ای و استانی نیز اهتمام ویژه ای نسبت به این مساله وجود دارد.کردونی با بیان اینکه در وزارت تعاون نیز طبق دستور وزیر تعاون این مساله به صورت ویژه پیگیری می شود، تصریح کرد: رویکرد اجتماعی در مواجه با مسائل اجتماعی یکی از ویژگی های بارز دولت یازدهم محسوب می شود، لذا این دولت از کنترل مسایل اجتماعی با رویکردهای غیر اجتماعی به شدت خودداری می کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن ارزیابی وضعیت قم از نظر آسیب های اجتماعی و اینکه در این حوزه توجه به برخی شاخص ها ضروری است، افزود: هرچند در استان قم در برخی شاخص ها مانند نزاع های منجر به معاینه و یا نرخ سواد و باسوادی جز استان های مطلوب کشور به شمار می رود، ولی در مورد برخی شاخص های دیگر مانند مرگ و میر ناشی از مصرف مواد مخدر اعمال کنترل و نظارت دقیق ضروری است.

وی با اشاره به توجه ویژه وزارت تعاون به بحث تقویت و فعالیت بیشتر اورژانس اجتماعی در قم طبق خواسته کارگروه فرهنگی اجتماعی این استان، تصریح کرد: ما امیدواریم با هماهنگی بیشتر دستگاه ها در حوزه های مختلف زمینه برای ارتقا کمی و کیفی خدمات فراهم شود.

وی همچنین با اشاره به اهمیت کارگروه های فرهنگی اجتماعی در استان های مختلف، هدف از تشکیل آن را بررسی مسایل اجتماعی و یافتن راهکارهای منطقی برای کنترل آسیب های اجتماعی در سطح هر استان عنوان، و تصریح کرد: در هر استان و شهرستان بعضا آسیب های اجتماعی خاص همان منطقه وجود دارد، لذا نمی توان یک راهکار کلی برای تمام نقاط ارایه کرد.

کردونی همچنین قرار دادن موضوع کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی در راس اولویت های کاری مسوولان را نیز از دیگر اهداف برگزاری این کارگروه ها عنوان، و تصریح کرد: با توجه به اینکه دغدغه فعلی مسوولان عالی رتبه نظام مسایل اجتماعی است، لذا بواسطه این جلسه ها باید فضای عمومی به سمتی برده شود، که مردم و سیاستگذاران نسبت به آن حساسیت زیادی پیدا کنند، که البته اصحاب رسانه در این زمینه نقش کلیدی دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha